Färger som gör en glad,och lite annat

Som den galna och mycket spretiga
person jag är,så finns det alltid nåt 
att pyssla med här.
 
Just nu är det väldigt mycket färger
i alla möjliga konstellationer.Det är
som att se en massa smågodis som
bara väntar på att bli uppätet när jag
skummar över mina färgpennor som
är i fokus för tillfället.
 
Grannen ville köpa ett par muggar
av dom jag färglagt,och naturligtvis
sa jag inte nej.Tvärtom såklart,man
blir ju jätteglad när andra gillar ens
små pyssel.Just den här fick även
omarbetas lite och efter lite funderingar
och tester kunde jag tillslut skära ut
namnet med skalpell!
 
Den här tallriken är iof bara
halvfärdig,men jag tycker ändå
att färgställning är värd att visas.
Nästan så jag vill äta upp den,så
god tycker jag den ser ut.
 
Fler små "tester" har jag visst
klara,men dom har jag missat
att fota.
 
En lykta har det blivit minsann.
Kommer knappt ihåg när jag
gjorde en sist,längesen är det.
 
Det tog dock ett antal timmar extra
att få denna klar,för när jag var i stort
sett på minuten färdig och bara hade
en pytteliten strassten som skulle limmas
dit,så gled glaset mej ur händerna rakt
ner i golvet!
 
Pang,krasch och glas överallt.
Jaha ja,det var bara att börja om
från början.
Ganska segt om jag ska vara ärlig,
men har man otur så!
 
FAIL!!! 
 
Just det ja,det blev ännu ett
Coca Cola glas,denna gång
med namnet Susanne på.
 
Och ett studentglas till en stundande
examensflicka.Det här har förvisso
stått klart sen i januari,men det skadar
väl inte att jag slänger in det oxå idag.
(eller inatt rättare sagt för klockan är över 1)
 
Den här ljusslingan hade jag tänkt
skulle få nytt liv i form av ny färg.
Det känns lite väl begränsat med
röda bollar.Jag har iaf fått för mej
det och då kan jag inte ändra mej
ens i tanken.
Jag tror faktiskt jag ska försöka ta
bort dom röda och måla eller spraya
dom svarta.
 
Vi får väl se!
 
Tillsvidare:ha det gott därute,snart
har vi "sommartiden" här igen.
SOM jag längtar!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0