Mera tårta

Igår hade jag fått i uppdrag att göra
ett par tårtor till en god vän igen.
 
Hon har blivit väldigt förtjust i den
goda Prins Sigvardstårtan jag gjort
förut,men som oxå piffats upp med
diverse olika frukter och bär.
Den blir lixom inte lika söt när man
tillsätter nåt som är fräscht och ev.
aningen syrligt.
 
Balansen ni vet!
 
 
Tårtan består av två mandelbottnar som man
först breder ett lager äggsmörkräm på och ovanpå
den ett lager grädde.
 
 
Igår lade jag mandarinbitar på grädden,
men det funkar oxå med t.ex hallon.
 
Sen på med överst bottnen som då oxå
bredes med äggsmörkräm och grädde.
 
 
Igår hade jag på hackade hasselnötter och 
flagad mandel,och så provspritsade jag med
en av dom nya blomtyllarna.
 
 
Och så den andra tårtan.
 
 
Övning kanske kan ge resultat framöver,
men jag måste ändå säja att det var kul.
Det gäller bara att "bita av" spritsningen
precis lagom så dom s.k blommorna inte
ser helt låtsasaktiga ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0