Onsdag i hela mitt hjärta

Detta jävla tjat om veckor,dagar och hela
konkarongen,men det kan inte hjälpas,
för när onsdag kommer är känslan speciell.
 
Av nån konstig anledning brukar dom allra
oftast bli bäst alla kategorier.
 
Så ock idag hoppas jag förstås!
 
Igårkväll fick jag ytterligare ett par beställningar,
och som det värmer i hela kroppen,att det man
gör är uppskattat och omtyckt.
 
Sånt ger iaf mej både ork,glädje och massor
med energi att fortsätta va positiv och så glad
man bara kan.
 
Som ett litet mellanspel,bjöd jag igår "Lilleman"
på hemgjort potatismos och spareribs,även det
sistnämnda kryddat och tillagat med kärlek.
 
Min hemlighet i köttfrågan är en massa mortlad
kryddpeppar som gnids in innan jag slänger på
andra kryddor och skjutsar in benen i ugnen.
 
Åh,bara doften får det att vattnas i munnen på mej,
och smaken sen,den ska vi inte ens prata om.
(det tar för lång tid)
 
Nu väntar emellertid lite planering och textning,
för först av allt MÅSTE Majso dricka mera kaffe
innan det ens är idé att plugga in gravyrmaskinen
i uttaget.
 
En fab onsdag på er ♥
 
Snart ska nya stiften kapas och sättas i arbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0