Nyaste nytt från skaparhörnan

Hej på er!
 
Nu har den kommit,helgen då vi
återigen ska ställa TILLBAKA klockan
och få en extra välbehövlig timme tillgodo.
 
Hade jag fått önska fritt,så hade jag gärna
velat ha minst sex extratimmar per dygn,jämt!
 
Men,nu är det inte så och då kan det heller
inte bli mer än lite gjort åt gången.
 
Jag har iaf lyckats åstadkomma ett nytt glas
OCH en ljusbox,så helt overksamt har det ju
inte varit här trots att dygnet bara har 24 timmar
och det endast i snitt tillbringas 3-4 av dom i
vilande tillstånd.
 
Det här gjorde jag mest för att se om
alla av senaste glasinköpen var lika
svårjobbade.och det är dom tydligen.
Glaset reagerar inte alls som andra,
och det krävs minst en timmes extrajobb
per glas för att jag ska bli nöjd.
M.a.o kommer jag INTE under nåra somhelst
omständigheter köpa den här sortens glas
mer framöver.
Synd då att jag har ett gäng av samma sort kvar!!
 
 
Sen kom jag på att jag hade ett par tittskåp
i ena garderoben,så då tog jag fram ett av
dom,målade det och satte frostad plast på
insidan och skar sen ut figurer och text för
hand i svart kontaktplast som jag klistrade
på utsidan.
 
Till sist borrade jag hål i bakstycket och
pillade in en ljusslinga och vips blev det
såhär fint när jag tände.
 
Passar perfekt att kanske ge bort när nån
fyller år eller varför inte som inflyttnings-
present eller för den delen istället för en
dyr bukett.
 
Imorr´n (läs:idag lördag eftersom klockan
redan är halv 2 snart) ska jag nog baka
lite saffransbröd.
Det kan bli trevligt,om inte annat så kommer
det dofta ljuvligt i köket,och det är inte fy skam
såhär i "vintertidshelgen"!
 
Kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0