Helgens rosa tema

I helgen som var hade jag förmånen att
få baka till lilla Lea´s 1-årskalas.
 
Det blev både marsipantårta och cupcakes.
 
Tårtan var fylld med jordgubbsmousse
och grädde och klädd med marsipan.
Några små dekorationer fanns som synes
oxå där.
 
Jag är ingen entusiast av just marsipan,så
det krävs både tålamod OCH envishet när
jag ska arbeta med den varan.
 
 
 
10 vaniljcupcakes och 10 med
chokladsmak,dekorerade med
fjärilar samt spritsade med maräng-
smörkräm.Och så lite fin strössel
på såklart.
 
Papprena runt cupcakesen hade jag
skurit ut för hand.De med choklad-
smak var det stjärnor på och runt de med
vaniljsmak en taggsklippt ovandel så det
lätt skulle gå att veta vilka som var vilka.
 
 
Problemet var dock att pappret inte var
behandlat,så när man spritsade smörkrämen
gick det igenom och blev fläckigt!!
Det löste jag dock med att sätta en extra wrapper
inuti.Man vill ju INTE lämna ifrån sej något som
ser kladdigt ut!
 
Min bakgud förbjuder nämligen sånt!
 
Nu ska jag emellertid sätta mej och
sy lite granna.Har fått för mej att
återbruka lite gamla jeans.
 
Vad det kan bli av dom återstår att se.
 
Ha det gott så hörs vi framöver!
/ Majso💛

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0