En liten lampa klar

Just det,jag har äntligen kommit ihåg
att leta fram dekorplasten jag satt och
skar ut samtidigt som jag höll andan
en minut i taget.
 
Nu sitter den så fint tillsammans med
stjärnorna som oxå skurits ut,men som
iaf inte var lika pilliga att få till.
 
 
 
Förut har jag bara använt mej av frostade glasblock,men kände att jag ville testa
det här som ändå bara stod i ett hörn och såg ensamt ut.
 
Ska jag vara riktigt petig,så gillar iaf jag dom
frostade mest.Vilket nog beror på att man inte 
ser ljusslingan lika mycket inifrån.
 
Att det sen är lika enträget jobb att borra hål
igenom bägge varianterna,det är en helt annan
historia som inte hör hemma här.
Det sorteras under kategorin:trist men nödvändigt.
 
Just det,några glas har oxå blivit klara,ibland
får man till det och är lite extra effektiv.
Fördelen med vintermånaderna är ju ändock,
att man KAN få en del gjort inomhus utan att
för den skull missa nåt ute!
 
Sista ölglasen i min samling säjer nu tack och hej då!
 
Var på gott fredagshumör igår oxå,så jag passade på att gravera lite till!
 
Tidigare under veckan hade jag även överräckt den här till en bekant som
bett mej göra en tavla med denna text.
 
Att jag sen fick ytterligare tre förfrågningar
gjorde knappast saken sämre ♥
 
Avslutningsvis för nu vill jag bara visa vad min snart 4 åriga
lilla prins (äldsta barnbarnet) gjorde till sin mamma & pappa
när han var här för ett tag sen.
 
Tror minsann att han brås "lite" på sin mormor,för det första
han säjer när han kommer hit är:
"Jag vill pyssla mormor,det kan vi väl" ♥
 
Och på tal om barnbarn,så får jag hit
både honom och lillebror (1 år i maj)
på fredag.Då vankas det helgumgänge
när deras föräldrar ska ha egentid på
SPA och bara ta det lugnt och ha det skönt.
 
M.a.o kommer det INTE bli så värst mycket
skapande för mej då,iaf inte mer än på en
lägre nivå.
Å andra sidan är ju inte det fy skam heller,tvärtom faktiskt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0