Mera tårtor av nybörjaren

Det märks att det är sommar,och det märks
som vanligt,att jag ibland tydligen glömmer
bort den här lilla bloggen.
 
Ni får förlåta mej,men jag behöver minst
12 timmar till på dygnet.
 
Till förra veckans studentfirande fick jag en beställning,så
jag levererade denna till "Marie" som studentskan hette!
 
Den blev godkänd av beställaren,både i smak och utförande...tack & lov ;)
 
Man blir lätt själv sugen när man gör åt andra,så jag blev helt enkelt tvungen
att köpa ingredienser till en egen.
Att fotbolls-VM dessutom precis gått av stapeln gjorde ju inte saken sämre.
 
Förra VM såg tårtan ut såhär!
 
Jag hade ju förresten en egen student i år,den sista i kullen.
Och naturligtvis fick han ett litet minne med sej.
 
Viktigt med datum oxå såklart.
 
P.g.a vissa omständigheter,så firades han här dagen efter
den STORA dagen och då bjöds det på det han gillar,nämligen
kladdkakor!
 
Hade iaf piffat upp lite med egengjord "mössa" i sockerpasta och mmf.
(mmf d.v.s marshmallowsfondant,egengjord)
 
Det pilligaste var att skriva på den,med tunnaste penseln
gjorde jag iaf så gott det nu gick.
 
Man såg visst vad det stod,även om jag säkert kunnat få till det
lite bättre om jag haft mer tid och trevligare utrustning.
 
I torsdags var det så dax för MIN födelsedag,och i en hast slängde jag ihop 
den här lilla skapelsen.
Turkost är ju ändå ganska mycket jag,så helt missnöjd är jag väl inte.
 
Det roligaste är faktiskt "förpillet" med figurer och annat,det svåra är att sen
att verkligen få till HUR dekorationerna ska placeras och sättas så det blir
så bra som möjligt.
 
Jag är ju bara hobbybagare,men det är jäkligt kul iaf,så jag fortsätter på
den linjen,att det främst ska vara ROLIGT!
 
Och,ROLIGT tycker jag det är.Men önskar att jag hade obegränsat med
madrasser fulla av kosing och kunde köpa alla skojsiga tillbehör som finns,
för fy sjutton så dyrt allt är!(tyvärr)
Jag har dessutom nåra andra hobbiesar som kräver sitt :)
 
Såhär blev årets midsommartårta,och det är väl knappast nån som inte fattar
att jag faktiskt gillar döskallar.
I övrigt är jag helt normal!(säjs det!)
 
Om födelsedagstårtan var ett hastigt projekt,så är det ingenting mot vad
denna var,fast den var god och fick väl godkänt,och det är ju huvudsaken.
 
Dom silversprayade döskallarna tyckte jag nog blev ganska fräna,för visst är
det mer passande med silverton än mörk choklad till det övriga!
 
Det var allt för nu,och jag hoppas ni haft en alldeles strålande midsommar.
Det har jag iaf,och så har jag umgåtts med lilla barnbarnet och faktiskt oxå
dansat med honom runt stången,bara en sån sak lixom.
 
Midsommar-Wille,mormors älsklingskille ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0