Ibland får jag lite konstiga idéer

För ett tag sen när jag va och
rev lite bland farmor & farfars
gamla grejer,kanske ni kommer
ihåg att jag tog hem ett trasigt
fönster som fixades till och fick
nytt liv här.
 
Denna alltså.
 
I vilket fall som helst,så satt det tre
glasrutor i från början och en av dom
var repigare än min parkett och inget
alls att hänga i påskriset om vi säjer så.
 
Nu fattar ni kanske,att jag som samlare
på allt möjligt OCH omöjligt oxå för den
delen,INTE slängde den rutan.
 
NEJ DÅ,man kan ALLTID ha nån nytta
av den tänkte jag och la den i ett av
alla skåp som finns här.
 
Idag fick jag så en idé,ameh för tusan,
jag testar att borra hål i en repig liten 
skärva och ser om det funkar.
 
Det gjorde det,fast han "där uppe",eller
om det nu är en HON,ska veta att det for
små,små glasskärvor och flisade sej gjorde
det oxå för den delen.
 
MEN,skam den som ger sej,för prova 
MÅSTE man om man heter Majso.
 
TADA,det blev en liten berlock.
Jorå,så nu har farmors gamla fönster
fått nytt liv igen,inte för att se UT igenom,
men att se PÅ!
 
"Fiffigt Majso" =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0