Sista dagen på denna marknad

Nu har jag stått och sålt mina alster
i snart dagarna tre.
 
Många trevliga människor har jag
träffat och pratat med,så tiden har
gått förvånansvärt fort.
 
Igår eftermiddag kom det förbi en
väldigt trevlig "tjej" i sina bästa år,
hon frågade om hon fick fota av mina
lyktor,och såklart hon fick.
Det värmer i hjärtat när jag får höra att
dom är fina.
 
Det visade sej sen att hon ville köpa en
av dom men inte hade kontanter på sej.
 
Vi stod där ett tag och diskuterade lite
om hur vi skulle lösa det hela,jag föreslog
först att jag efter helgen kunde kontakta 
henne för leverans.
Men,sen kände jag inombords,att genom
sej själv känner man andra,så varför inte
låta henne ta med lyktan för att sen överföra
betalningen till mitt konto.
 
Egentligen gör jag ju inte så,men det var
något som sa mej att det är helt okej,och
dessutom har jag en förmåga att i största
mån lita på människor eftersom jag själv
anser att ärlighet varar längst.
 
Så fick det bli,och imorgon måndag kan 
jag till 99.9% säja,att betalningen kommit
in på mitt konto.
Jag fick nämligen ett mess strax efter vi
skilts åt,där hon skrev att pengarna var
överförda!
 
Det känns iaf skönt att vara lite "wild´n crazy"
ibland,för sån är jag! :)
 
En härlig söndag önskas er alla,och glöm
inte att tända ANDRA ljuset i staken!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0