Stiften har en rykande åtgång

Jag hinner knappt beställa stift förrän
det är dax att fixa nya.
 
Vissa "glas" sliter snabbare än andra
stiften,och då funkar det verkligen inte
att gravera med.
Såvida man inte vill ha s.k "modern konst"
lite random här & var.
 
Idag är det dock inte stift som ska inhandlas,
däremot en lykta till,för nu ska här göras en
födelsedagspresent.
 
Och nästa helg är det marknad,så jag borde
mer än väl sätta fart och småpyssla lite till
den oxå.
 
En "välkommen-lykta" är iaf klar,och det verkar ju hög tid
att börja använda just lyktor framåt kvällen nu.
Fy sjutton vad kyligt och mörkt det har blivit!
 
Känner man sej inte välkommen av dom här två raringarna,ja
då kan man lika gärna vända i dörren tycker jag!
 
Just det,jag köpte ju en pajform och graverade på baksidan
oxå,tänk så trevligt att få servera nåt gott ur den lixom.
 
Nu är det hög tid att sätta igång
med dagens "to-do-list",det finns
ingen tid att förlora.
 
Kram & hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0