Tårta på tårta

I lördags hade jag en tårta som
skulle hämtas strax före lunch,och
även om den inte blev som jag tänkt
från början så får jag iaf anse mej
skapligt nöjd trots allt.
 
Chokladtårtbotten fylld med med
jordgubbsmousse,spacklad med
mjölkchokladganache och så lite
drip av mörk ganache.
Och,som synes diverse dekoration.
 
 
 
Sen föll det sej som så,att jag både
hade en extra tårtbotten samt lite av
dekorationerna kvar,så jag slängde
ihop en liten tårta till söndagsfikat.
 
Den här tårtan fyllde jag bara enkelt
med grädde och rårörda hallon,men
det smakade lika gott ändå.Nästan
godare än jordgubbsmousse tycker
jag för egen del,som tycker att det
blir gott med det lite syrligare till
den söta chokladen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0