Urtjusigt

Hej på er!

Här har det fixats och styrts,men nu
är jag vid tangenterna en stund iaf.
 
Senaste "pysseluppdraget" blev ett
80-årskalas,och väl där lastade jag
av tre smörgåstårtor och tre kaffe-
tårtor som jag erbjudit mej att fixa.
 
Att jag dessutom var som en liten
allt i allo under kalaset med disk
och plock,det lägger vi åt sidan.
 
Huvudsaken var att jubilaren blev
nöjd med mitt uppdrag,för även om
jag gjort smörgåstårtor sen Gustav
Vasas tid ungefär,så har jag aldrig
givit mej på att pilla ihop andra
tårtor på denhär nivån.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Speciellt nöjd blev jag faktiskt med dessa chokladrosor vilka för mej var 
allra första gången jag testade att göra!
 
Jomenvisst,och i förrgår hittade jag en ful gammal
köksklocka modell vinröd och jättetrist.
Den målades om och piffades upp med glitter,strass
och graverade siffror på glaset.
Varför slänga lixom =)
 
Hur svårt är det inta,att få till en rättvis kvällsbild!
 
Turkos är den iaf så det räcker och blir lite över!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0