En liten födelsedagskille

I helgen fick jag i uppdrag att
göra en tårta,och inte nog med
det för marsipan var ett av önskemålen.
 
Nu är ju inte jag och marsipan så värst
goda kamrater,men har man lovat så har
man,och då får man anstränga sej å det
yttersta för att åtminstone bli lite mer
kärvänligt inställd när marsipanen ska
kavlas och läggas på tårtan.
 
Och SOM jag sa fula ord.Fy mej!
Men,skam den som ger sej,för 
till slut hade jag iaf lyckats få
på marsipantäcket.
 
Som tur var hade jag innan gjort nåra
dekorationer i sockerpasta,och det
vet ju dom flesta att man kan "trolla"
lite med diverse avledningsattiraljer.
 
 
 
 
Jag antar att Noah blev nöjd,för
jag har inte fått nåt klagomål iaf.
 
På torsdag vankas det två stycken
Sigvardstårtor Majso speciale,men
mer om dessa framöver!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0