Dagens tårtbeställning

Det blev inte som jag tänkt mej,inte
alls faktiskt!

Börjar en sak trilskas,så fortsätter det
gärna utan måtta på eländet.
 
Hade tänkt så bra,i huvudet alltså,men
när det skulle förverkligas:
"gör om,gör rätt",men då fanns varken
tid eller rätta materialen att tillstå.
 
Ja,ja,förvisso är jag bara en riktig gröngöling
och förvisso SMAKADE tårtorna gott,men iaf.
 
Jubilaren,helt ovetande om min och fruns kupp är inte något ex.
Däremot stavar han sitt efternamn med den bokstaven!
 
Tre likadana tårtor blev till slut resultatet.
Hembakade bottnar såklart,och fyllda med glasskräm samt
vit chokladfluff överöst med passionsfrukt och spacklad med
marängsmörkräm.
Från början var det bara tänkt med den mörkorangea sockerpastan,men
jag tänkte att det nog skulle se ganska trist ut,så sent omsider gjorde jag
en mmf och färgade den lite ljusare orange.
 
Jag hade en "testtårtbotten" kvar,och lite annat oxå,så jag gjorde helt enkelt
ytterligare en tårta BARA från mej till födelsedagsherr´n.
Dock bara med ett lager fyllning.
 
På intet sätt vacker...oh nej,men det är sånt man får räkna med.(ibland tyvärr)
För även om det bara var en liten en,så tar det lite tid.
 
Två tårtor i baksätet....
 
...och dom andra två i skuffen.
 
Nu ska jag fortsätta med kvällsmaten,det blir inget avancerat alls.
Bara ugnsstekt ytterfilé med en härlig sallad Deluxe och små smör-
degsknyten fyllda med hackad skinka,persiljerot,creme fraiche,riven
ost,vitlöksost och färsk persilja.(plus kryddor förstås)
 
Och vem vet,kanske att min dessert blir klar till kvällsfikat oxå ;)

Trevlig helg önskar jag,nu tar jag tårtledigt en stund,iaf vad jag vet.
 
Har bara bakat lite extragoda kakor med Dumlekola och Geisha
toppade med vit choklad och strössel i em,så i värsta fall får väl
dom intas istället!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0