Nåra fler tårtor har det ju blivit

Det är inte klokt vad sommaren springer
iväg,och varje år är det samma sak.
 
Dagarna i almanackan bara suddas ut och
vips är det augusti igen.
 
Min lilla kärbo/särbo/närbo,har varit i Norge
och fiskat,och till han kom hem hade jag
i all hast gjort en tårta.
 
Nu ska vi veta att jag INTE är nån vidare
mästare,bara tycker det är kul att kladda
och experimentera.
 
 
 
 
Han blev iaf glad och gott smakade den,så det får man väl iaf se som plus!
 
Den andre augusti hade jag samlat nåra i familjen
på namnsdagskaffe här,vi brukar uppmärksamma
den dagen lite extra,för just Karin hette min högt
älskade mormor,och det namnet har både jag och
fler med mej fått äran att bära.
 
Jag måste bara öva på att spritsa rosor och sånt,för usch vad jag är dålig på det.
 
Färgen blev jag ändå väldigt nöjd med,och vaddå,man måste ju ha
lite tålamod.Det kanske inte blir tiptop dom trehundra första gångerna.
 
Jag älskar den där silvriga sprayfärgen som piffar upp,synd bara att den är
både dyr OCH odryg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0