Lite nytt under sensommarhimlen

Det kanske inte händer så jättemycket
just nu,men några små uppdrag är iaf
graverade och klara.
 
Det började med en önskan om utifall jag
kunde gravera sex stycken champagneglas
med initialer och nån slags symbol i form
av monogram eller liknande.
 
Det är ju alltid en utmaning när det ska
göras flera likadana,å andra sidan blir
dom inte exakt lika,och det är väl iof en
viss del av charmen.
 
Som tur var visste jag inte ett dugg om
glaskvalitén,det gör man iof inte jämt,
men när jag så mallat upp motivet och
satte gravyrstiftet i första glaset.....då
kände jag direkt,att det här kommer bli
en rejäl utmaning.
Det kändes som att gravera i mjuk ost!!!

Spelade ingen roll HUR försiktig jag var,
eller hur jag försökte hålla andan i varje
gravyrstreck för att bli stadigare på handen.
 
Till slut hade jag iaf arbetat mej igenom alla
sex glasen,och sen kunde jag inte göra mer.
 
Man gör sitt yttersta,men nån trollkarl blir jag
dessvärre aldrig!
 
Såhär blev det,och beställaren är nöjd.Mycket mer finns väl inte att tillägga!
 
Pill,pilligare,pilligast typ! :)

Precis då jag påbörjat dessa glas,fick jag en
"panikbeställning" på en lykta till en 60-åring!
 
Var vid beställningen på resande fot,och visste
att jag bara hade kommande sena kväll och natt
på mej för att bli klar.
 
Det gick,och när lyktan hämtades hade den bara
varit klar i TVÅ minuter.
Snacka om tajming va!
 
Rejält framträdande och ganska maffiga bokstäver fick det bli till "Lasse"!
 
Som en extra liten piff fick det bli en "Grålle" på baksidan,för jubilaren ifråga
har visst en förkärlek till gamla traktorer.
 
Klockrent och alldeles perfekt sa beställaren och
log med hela ansiktet.
DET kära ni,gjorde den nattens graverande värt mödan
flera gånger om.
 
Jag älskar nöjda kunder! ♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0