Jag är på G

Nu förstår ni,nu går nästan all vaken tid
åt till att förbereda inför årets julmarknader.
 
Nästa fredag(den 15:e),drar det igång med 
full fart i dagarna tre.
 
Sen väntar veckan därpå (26:e) en dagsmarknad,
för att sen följas av ytterligare två 2:e resp.3:e advent.
 
Tyckte jag kände mej redo men med facit i hand borde
jag kommit ihåg,att så blir det ju nästan aldrig när allt
kommer omkring.
 
Jag kämpar på med mina ljuslyktor,och nu har jag
hittat en ny variant i den lite mer Chabby Chica stilen!
 
Tyvärr gick ett glas i tusen bitar imorse när jag
skulle sätta fart,så på måndag måste jag dra
till lokala glasmästarn och se om han kan skära
till ett nytt åt mej.
 
Visst blev den lite fin!
 
Inte så tokig den här heller faktiskt.
 
Och,förhoppningsvis får den här lyktan snart ett nytt hem!
 
Ibland (läs:ganska ofta),måste jag göra nåt helt annat emellanåt,
så till två av första marknadens eldsjälar pillade jag ihop varsina
namnsskyltar i cernitlera oxå.
 
Det i sin tur ledde till att jag fick beställning på en!
 
Nu ni är det dax för mej att ta kvälls/nattskiftet.
Har slappat lite för mycket nu ett tag (1 timme ca)
 
Kram & fortsatt skön helg ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0