Vaddå härdsmälta

Ibland låser det sej rejält.
 
Både mentalt och i händerna.
 
Jag har som bekant en bröllops-
gravering som MÅSTE göras å
det snaraste,men det verkar va
lögn i den välkända svordomen
att ens ta upp glasen.
 
I vilket fall somhelst,så hade jag
ytterligare ett par bröllopsglas plus
en liten bjällra som skulle graveras,
och dom är nu klara.
 
"Halleluja" lixom!
 
Kruxet är,att man inte förrän gravyr-
stiftet nuddar glaset vet hur det reagerar.
Jag kan väl säja som så,att dom här glasen
INTE va att leka med precis.
 
Ledsen i ögat och frustrerad blir man,men
ändock,det måste bli så bra det nånsin kan
utifrån rådande omständigheter.
 
Vad bjällran beträffar så krävs ju en
annan gravyrgrunka,och fy sjutton vad
jag inte använt den på VÄLDIGT länge.
 
Där är det inte heller tal om att sjabbla,
stadig på handen och fullt fokus typ.
 
Att den dessutom var liten,hal och rundad
gjorde ju inte saken lättare.
 
Men som sagt,nu är "dom" grejerna klara,
så jag väntar spänt på domen och hoppas
som bara den att det blir godkänt!
 
PUST!
 
Man gör så gott man kan som Majso sa!
 
Pling plong på toastmaster´n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0